Roligare med drullningar

Idag ungarna få vara med sin morfar lite extra.
Eftersom mamma deras är i så uselt skick så kommer
morfar redan efter lunch och leker. Hoppas han kommer ihåg
sina knäskydd, annars får han nog ont i knäna av all lek.
 
Själv har jag drullat i trappan i morse. Kanske skulle denna blogg bli lite bättre/roligare om jag drullade lite oftare, som jag gjorde förr om åren. Drullade var-och varannan dag gjorde jag... Nu har jag blitt gammal och försiktig. Och till mormorsmor som oroar sig så för vår trapp (eller snarare för oss som går i den): Det var bara en liiiiiiiiten drullning. Tappade balansen när jag kommit längst ned och satte mig och åkte på några trappsteg. Ont i röva är det enda menet från olyckan. Ingen anledning att riva övervåningen och göra enplansvilla för en mini-drullning.
 
Pojkarna har börjat vilja, nej beordra oss alla, att gå upp på övervåningen. Dit får de ju inte gå själva men med mormor går de där på upptäcktsfärd nästan varje dag. Det ska hoppas och tjutas i sängen, öppnas fönster och pilla i snön på fönsterblecken, sittas i kontorsstolar och snurras, spela Imsevimse på lampskärmar och gömmas i garderober. Sedan ska de åka på rumpan ned för trappen. De har sin lilla runda och så fort mormor kliver in genom dörren tultar de bestämt mot trappen, dragandes mormor i kjolarna. Att vänta på att hon ska få sig en kopp kaffe eller säga hej till mamman är icke tillåtet!
 
Nu är det dags för fruktstund!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?