Godsaker

Pjuh! Mina prover var bättre. En lugn jul väntar. Nu har vi jullov i MyFamiljen!!!!!
Hurra är en underdrift. Nu ska här julstädas, slås in paket och bakas. Idag ska min obligatoriska fudge kokas. Det är makens favorit på godisbordet. Han försakar allt om han får den. I år får han koka den själv med mig som en hök över axeln. Jag gillar varken ischoklad, tryfflar eller nougat. Jag favoriserar smörkola och lakritskola. Jag tycker smörkola är ett bra alternativ till knäck. Den smakar likadant, typ, men man slipper att hälla i små formar. Istället häller jag den i en oljad aluminium form och skär tjocka bitar. Ska det vara nödvändigt med knäck så föredrar jag messmörsknäck med lite sälta. Lakritskolan ska vara doppad i mjölkchoklad med flingsalt på toppen (testa även lite rivet citronskal, smakerna lyfter otroligt med flingsalt och citron). Inget av detta är gjort men nu har vi tid! Vilka godsaker kan du inte vara utan på godisbordet?


Matilda

Tjohooo! Vad skönt med jullov. Vi ses imorgon! (Min favorit på alla sorters bord är *trumvirvel som egentligen inte behövs för alla vet ändå* julskinka!)



URL: http://matildarodin.blogg.se


Matilda Rodin

Tack för julkortet förresten :)



URL: http://rodinma.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?