Så, en uppdatering från en smärtsamt lycklig hamster :D

Förlåt mig. jag har försummat er oförlåtligt. För att göra saker värre försummar jag även
vänner och släkt IRL. Jag mår inte så bra. Jag brukar lämna mycket dåligt mående utanför
bloggen, förrutom att konstatera att det är dåligt. Men nu förtjänar både ni och kära vänner
lite uppdatering. Värken är dålig, i meningen att den är väldigt agressiv, men det beror också
på att jag gör mycket mer än på mycket länge och utsätter mig för mer. Så generellt kan en
kanske säga att det blivit bättre...? Men det är smärtsamt bättre. En kan säga att det är värt det
att stöka på som jag gör men det lämnar mycket lite ork kvar till annat. På det så ska stora
förändringar hända i höst. Roliga och bra förändringar men det snurrar i huvudet och jag
sover dåligt. Sömntabletter har jag men har svårt att ta dem för en blir lite väl trött dagen efter.
 
På detta är det dags att besöka doktorn för en uppföljning och utvärdering av det senaste halvåret. Efter graviditeten är all kontakt med vården lite ångestfylld, om jag bortser från min fantastiska psykolog, och jag  blir alltid lite konfliktfylld gällande hur mycket jag ska pressa på för att utredas ordentligt eller om vi "bara sla vänta och se". Kanske kan allt bli bättre nu när ungarna börjar gå på förskola några dagar i veckan... eller värre för att vi ska vabba var och varannan dag och jag ändå ska klara mina studier...
 
Men jag gör det som jag gör varje höst. Jag hamstrar bär, frukt och gör saft, sylt och marmelad. Jag bakar bröd och kakor, fyller frysen och organiserar i skåpen, allt för att få en ny-start i höst. Samma visa varje år :D Jag ägnar mig åt en favoritsysselsättning som är att jaga fynd för att ekipera ungarna inför slask, lera, snö och regn. Jag lagar, impregnerar och tvättar. Skriver listor och googlar recept. Allt medan maken jobbar och ungarna ska sysselsättas. Vilken välsignelse det är att ha en mamma som vill ägna sina semesterdagar åt att skapa äventyr åt mina ungar. De har hunnit bada, köpa glass, mata ankorna och idag ska vi baka tillsammans. Men människor försummas och för det vill jag skriva ett hjärtedjupt förlåt. Jag tänker på er men orkar sällan bryta mina egna och barnens rutiner. Skammen är kvävande då ju sommaren ska vara en tid för häng med sina nära och tid för människor en sällan träffar.
 
Så, en uppdatering från en smärtsamt lycklig hamster :D


Sandra på Stökboet

Åh så ledsamt att du har det så tufft just nu. Men det låter ändå som att du gör det som är bäst för er, jag väljer jätteofta bort både vänner och annat för att det är för mycket annat helt enkelt och då har jag inte ens någon värk.

Hoppas att det vänder och jag är jätteavis på dig som ska plugga i höst! Jag älskar att plugga. Har redan förbrukat hela mitt studielån redan annars så skulle jag lätt plugga liiiite till ;) Kram på dig! //Sandra

Svar: jag har alltid tänkt att om jag var miljonär så skulle jag plugga jämt, istället måste en vara taktisk med sina terminer och vara, relativt, säker på vad en vill göra med dem :( Skönt att höra att det finns fler som inte alltid orkar vara sociala, jag får så sjukt dåligt samvete när jag låter dag efter dag gå utan att kontakta någon. Kanske är det också så att jag skäms och vill inte visa hur det är när det blir dåligt...Tänk att skam kan vara en så stark kraft....
Jag lider med dig som börjar jobba och är samtidigt avis att du ska få gifta dig snart!!
Snacka om att ha en liten höst-karamell att suga på!
Allt gott till dig och familjen!
aliaslillamy



URL: http://stokboet.wordpress.com/


Moster

Ser fram emot vår Stockholmstripp i oktober massor!!!

Svar: Me toooooooooooooooooo!!!pepp pepp pepp!!
aliaslillamy



URL:


Hanna

Hoppas värken blir bättre och lyckan består:)
Ska fortsätta skolan i oktober jag, och det ser jag fram emot. Gruvar mig bara lite för att hjärnan ska vara mosig så jag inte ska klara kemin och dess laborationer som är det jag ska börja med. Men det brukar alltid lösa sig är min erfarenhet:)



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?