En liten lista

Saker en lär sig som småbarnsförälder är:
 
* Att titta på "Postis Per" utan att dö själsligt varje gång signaturmelodin spelas.
* Att trycka näsan mot en blöjbak och dra in luft, hårt, genom näsan är fullkomligt normalt.
* Att torka barn-snor med egen ärm är fullkomligt normalt.
* Att äta snabbt som vinden samtidigt som man hindrar mat-insmörjning-i-håret och
konverserar helt naturligt om vovvar, bussar och lamm.
* Att prat om bajskonsistens är fullt rimligt som middags konverstion.
* Att Lycksele djurpark känns som ett spännande semestermål.
* Att det inte bara är pensionärer som går och lägger sig klockan nio en fredagskväll.
* Att man någon gång kommer att somna för kvällen för att väckas av glassbilens hejjiga melodi.
* Att ens egen död kunde bli mer skrämmande (nu ansvarar en helt plötsligt för flera liv.)
* Att man visst är kapabel att skicka julkort med bebisar iklädda tomteluvor.
* Att sömn skulle bli en av livets stora lyxdrömmar.
* Att egentid är grädden på moset inte en självklarhet.
* Att världen är otäck. Tankar på att flytta in i en ogenomtränglig bubbla känns vettiga.
* Att man kan längta efter att de ska somna för att, när de gör det, genast längta efter att de ska vakna.
(Inte alltid, inte ofta men det händer.)
* Att otillräckligheten är en känsla som återkommer med jämna mellanrum från och med nu.
* Att jag skulle kunna sälja min själ för att få skita ifred.
* Att livet är, för alltid, förändrat, på gott och ont, och det är bara att hacka i sig.
 


Moster

ATT det är fullkomligt normalt att ta ut en surt intjänad och värdefull semesterdag för att sitta ensam i ett hörn på Leos lekland och vänta på att få åka hem.

(Men att se två 10-åringar blöta av svett, högröda i ansiktet och lyckligt leende gör det värt det!)

Svar: Bra tillägg där! Leos Lekland har jag varit på precis en gång och jag ämnar överlämna den aktiviteten till morbröder och mostrar med varm hand. HAT är vad jag känner mot det där vidriga lejonet...Men jag vet att jag kommer att falla till föga av samma orsaker som du och tycka det är värt det när barnaögonen tindrar... CRAP!
aliaslillamy



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?