Adoptera en bloggare

Även om jag skulle vilja ha hela huset fullt av ungar (MINA ungar) så kan jag då och då tycka att jag har nog med de två jag har. Men jag skulle lätt kunna tänka mig adoptera en och annan vuxen...
 
Varför inte adoptera en skock bloggare som kan förgylla livet:
 
Nina skulle till exempel kunna hjälpa mig med sjukgymnastiken (läs: tvinga mig att
göra sjukgymnastiken med glada tillrop och en och annan utskällning. Får för mig att hon
kan bli rätt skarp om hon vill :D). Jag skulle kunna baka godsaker, visa min godisgömma
och vi skulle prata feminism, genus och böcker. Inga problem med nattningen eftersom
hon ju har egna små och säkert gärna tackar ja till att somna tidigt och när hon är men i
radio, tv (tror absolut att hon kommer att få ett eget program) och skriver en bok kan jag
sträcka på mig stolt och säga till folk att "det där är min unge det!"
 
Matilda skulle jag tillåta att städa max fem timmar om dagen och sedan när hon ger
sig på badrumskaklet med tops skulle jag kliva in med myndig stämma och säga att
"nu Matilda tycker mamma att det räcker". Sedan skulle jag baka hennes favorittårta
och vi skulle snusa tillsammans medan vi pratade inredning. Det skulle bli lite
akward eftersom hon är sambo med min bror men alla har väl konstiga familje-
-konstelationer nu för tiden :D
 
Fanny skulle jag adoptera för att få lite nya infallsvinklar och lära mig lite mer om politik.
Jag lär mig något nytt varje gång jag kikar in till henne. Hon är som en frisk fläkt.
 
Lady Dahmer får vara med på listan men egentligen vill jag att hon ska adoptera mig...
 
 
Inte så att jag är missnöjd med min egen feministmorsa. Mer så att jag tänker att omväxling förnöjjer.
Vem skulle ni vilja adoptera och varför??
 
 


Sofie

Såg att Otto har namnsdag idag, så jag skickar ett "Grattis på namnsdagen" till Otto här via din blogg!

Hoppas Ni alla mår bra! Kram

Svar: Otto hälsar ett pipigt "gack gack" (tack tack) till den enda som grattade honom!
aliaslillamy



URL: http://silwer.blogg.se


Matilda

Haha! Vilket underbart inlägg! Men med mina tvångs-städnings-fix-idéer skulle det behövas lite vin också för att lägga ner topsen ;-) Det vattnas redan i munnen efter tårtan... Mmmmm.

Svar: Vin kan alltid ordnas! Och dessutom får jag ju vara stolt när du (min adopterade dotter) fixar alla tentor galant :DFörresten tror jag att det är någon som fyller år snart och är väl värd att få önska sig en tårta... eller två!
aliaslillamy



URL: http://matildarodin.blogg.se


Matilda

Jag skulle även kunna tillägga (om fria önskningar är tillåtna) Harry Potter. Tänk vad behändigt med en trollkarl i familjen!

Svar: Just det! Det är en TROLLKARL jag saknar här hemma. Det är DÄRFÖR vi har så stökigt.
aliaslillamy



URL:


Matilda

Jag skulle även kunna tillägga (om fria önskningar är tillåtna) Harry Potter. Tänk vad behändigt med en trollkarl i familjen!



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?