Favoriter, barnkläder #1

Tänkte lista några favoritmärken på barnkläder som jag aaaldrig skulle ha råd med nya,
men som kostar som hm-kläder om man kikar på tradera och har is i magen.
 
Min absoluta favorit, som jag fyllt barnens garderob med är det danska märket: MOLO
Dom har underbara färger, mönster och (kanske framförallt) prints. Alltså foto-prints av
olika slag. Eftersom pojkarna är inne i en extrem djur-period så blir det mycket djurprints.
Det som är bra att veta är att Molos kläder lätt blir tvättluddiga och lite blekta i färgen.
Jag tycker de är superfina ändå men är man petig ska man nog inte sattsa på att handla
molo begagnat. På tradera skrivs det ofta utförligt om skicket på kläderna och då kan man
ju undvika de största fadäserna. Här är några molo-favoriter:
 

Underbar tröja med katt-print! Denna suktar jag extra efter, pga att
pojkarna har de matchande byxorna (gula med stjärnor) i sin garderob.
Denna finns bla på Nelly.com
 

Många av Molos fleece kläder har de underbara virkade vantarna som fickor!
 

Höstens nya print "Fairytail" här på en fin tunika. Åååh vad jag önskar en sån´till mina gossar!
 

Å matchande leggings så klart!
 

Tröja"hummingbird"
 

...och deras underbara vinteroverall förståss!! Ack den som ändå sket pengar!!
 
Det där var några favoriter från min absoluta favorit Molo!! Finns massor på tradera, men vill man ha nytt (och ev. skiter pengar) så finns de på bla Babyshop.se
 


Annelie

Fina! Jag brukar handla på nät-reorna, då det är typ 40-50 %, det känns överkomligt med en body runt 100-lappen tycker jag. Jag har en tröja från Molo med jordglobar som är himla fin, annars är mina favoritmärken DUNS och Småfolk, de är dessutom ekologiska. Även Blingo, Ej Sikke Lej och Geggamoja brukar jag bunkra upp i rea-tider =)

Svar: Å vad roligt med fler som gillar "jakten" på fynd! Jag kollar alltid de märken du räknat upp oxå. Kan inte få nog av roliga kläder!
aliaslillamy



URL:


Helena

Vi pratade ju om tunna ullvantar, nu har jag hittat var de finns; polarn å Pyret har röda och blå för 129 kr tror jag det var. Ska till Umeå nästa helg å hoppas jag hinner in i fall du är intresserad kan jag köpa till pojkarna oxå.

Svar: Tack snälla Helena! Som tur är har svärmor erbjudit sig att sticka ullvantar.Men ha det så bra i Umeå, skulle oxå vilja åka på en tripp dit :)
aliaslillamy



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?