Inbrott

Gårdagens första inbrott var Vilgots inbrott i brödpåsen
och det kaos som följde. Bara några timmar senare blev det
sådär misstänkt tyst. Ni vet en sån där tystnad som får föräldrars nackhår
att resa sig och alla ens sinnen, utom hörseln, säger en att nu är det
illdåd på gång. Jag smög, likt en ninja, mot köket och hörde ett svagt
knaprande ljud som bara blev starkare och starkare. När jag hoppade
in i köket, och inte utropade aha (men det hade passat så bra), skingrades
barnen likt ett fiskstim när man kastar en sten. Det kändes som om
jag hade tio ettåringar istället för två. Och varje liten unge hade något gult i
varje liten näve. Nästa sak jag såg var att skafferidörren stod öppen och jag
kom ihåg att jag lämnat en full, men öppnad, påse ostbollar på golvet där.
 
Jisses amalia vad de goffat i sig ostbollar!
De sprang liksom i sick sack för att undvika infångande
och kramade sina ostbollar till smulor i de små händerna.
Och de var JÄTTEGLADA!!
Jag lät dem äta upp de sista smulorna ifred...
Första gången man äter snacks ska man få njuta.
Men jag ska stänga dörren extra noga i fortsättningen.
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?