Förhandlande

Vårt hus befinner sig i en liten kris, som brukar uppstå på hösten innan det knäpper till och blir riktigt kallt och på våren när värmen är på väg, men inte riktigt här. På nyheterna lovar de snö innom en snar framtid och genast börjar huset höstdeppa. Värmesystemet vet liksom inte vilket ben det ska stå på och vågar inte riktigt brassa på. Resultatet bir en lite ruggig känsla och extra sockor på fötterna. Hade jag inte barn med spring i benen skulle jag promt VÄGRA sticka ut näsan idag men jag misstänker att barnen skulle bli vilda om det inte vankas utelek.,
 
Igår var famor och farfar här och hade utelek. När Vilgot varit ute en timme, eller så, då går han till dörren och pekar på den. Otto däremot kan vara ute hur länge som helst. Jag såg hur farfar försökte förhandla om att få gå in. Flera gånger tycktes Otto gå med på ingång bara för att ändra sig när han närmade sig dörren och sätta iväg åt motsatt håll. Jag hörde hur de gungade, åt vinbär och bankade med pinnar på stenar. Tillslut insåg väl Otto att han pressat farfar lite väl långt och följde fogligt med in.
Det har aldrig hänt förut :) Älskade gossar!
 
Nu ska jag hinka kaffe, natten har varit hård.
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?