Kvinnan i mitt liv

Så uselt av mig att inte ens knysta om att det var Internationella Kvinnodagen igår!
USELT! Men min hjärna funkar dåligt just nu. Min hjärna har alltid ställt upp och när
något är svårt att förstå så brukar jag sova på saken för jag vet att knoppen min gör
jobbet. Men nu verkar hårddisken ha fått virus för jag glömmer allt och själva systemet
går segt. Enkel information går liksom inte in. Jag har gått och blivit amöba!

Alla mina favvis bloggar skrev hyllande texter om kvinnor i sina liv, jämställdhet
och systerskap. Underbart! Men denna amöba lyckas inte producera ett skit!

Men så här dagen efter vill jag slå ett slag för länklistan längst ned till höger.
Där finns så mycket klokheter och vassa kvinnor att jag pöser av stolthet.
Nya namn har lagts till listan och gamla godingar finns kvar! Jag läser dem alla
religöst och tycker liksom att de är mina bloggfavvisar och ingen annans.
Varje morgon kollar jag hur de har det, om de tänkt nya tankar och tankar
inspiration! Gör det ni också!

Igår gick jag ut med kvinnan i mitt liv Alex. Vi åt onyttig mat och pratade jämställdhet så intensivt att min amöbahjärna sprakade av nya tankar. Efter den tidiga middagen gick vi på en föreläsning/dialog som hetten "Bilden av Norm". En vansinnigt klok kvinna som till vardags undervisar i konstvetenskap(?) och genusvetenskap. Hon försökte ge oss en bild av norm och diskussionen var mycket intressant. Önskar bara att den varat längre.

Idag firar vi som sagt maken och han ringde från arlanda nyss. Jag kunde inte låta bli att sjunga ännu en morgonraspig hurra-truddelutt! tror han tycker att det börjar bli tjatigt...


Matilda

Nu har du fått dig en ny rosa design. Om du inte gillar den är det bara att säga till så byter jag tillbaka till den rödprickiga :) Du kan behöva uppdatera sidan så att den nya designen syns - kanske att du kan skriva det i ett inlägg till dina läsare också :)



Ses imorgon, kraaam.



URL: http://matildarodin.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?