Solskenstid

Just nu är guldet å de gröna skogarna en bit bort.
Det blir nog så när man inte sover.
Jag är inte nedstämd som i depprimerad utan snarare
sliten och känner mig lite usel för att jag behöver ta så
mycket hjälp av andra. Tänker att andra klarar ju att ta
hand om tvillingar medan partnern jobbar...
Men som det är nu så ringer jag hem maken både då och då.
Det känns jobbigt. Självklart ska han va´hemma om det behövs
och snart går han på pappaledighet men just nu är vi så beroende
av den inkomsten. Snart ska bilstolar inköpas, galonkläder och massor
med grejer till gården. Jag försöker prioritera så att vi inte ska välja
monetas framför familjetid av bara farten och visst går det ihop,
men det är en oro och skapar en känsla av att jag BORDE klara detta.

Samtidigt har gossarna en jobbig period med mkt otrygghet och gorm.
De är mammiga och pappiga och ibland är det en cirkuskonst att laga
middag med två mistlurar som bara vill bäras runt.

Men så vaknar de, mitt i detta inlägg, och vi får några minuter av solskenstid.
Mina solar roar sig själva medan jag skriver klart och snart har halva dagen gått.
Just nu leker de med en telefonkatalog och samsas riktigt bra.
uppdrag tvillingmamma känns lite lättare för stunden.


Matilda

Jag kommer gärna någon dag och hjälper, i den mån de vill vara nära mig utan att bli livrädda:P



Förresten ska du snart få en ny vårig design tänkte jag, vad säger du om det? Jag håller på med den nu:)



Kram



URL: http://matildarodin.blogg.se/


jenny p

Nu vet jag inget om hur det är att ha tvillingar. Men tvåbarnsdimman har jag inte glömt. Och du fick två på en gång! Kan bara föreställa mig! Jag ringde hem min man måååånga gånger under det första året som 2barnsmor. Istället för att ha dåligt samvete ska du såhär på kvinnodagen glädjas över att du faktiskt kan göra det. Har så många tjejkompisar som aldrig skulle komma på TANKEN att ringa hem sin man från arbetet helt enkelt pga utmattning. För de männen har gjort så klart för mina tjejkompisar att det inte är okej.

Våra män fattar iaf grejen. Och vi är dessutom sjukt bra mammor som dels 1. vågar be om hjälp och på så sätt blir bättre mammor, vilket man blir av lite avlastning när allt känns tungt 2. låter våra barn conecta med andra människor.

Våra barn har jättefint kontakt med både far och morföräldrar tack vare att de fick spendera tid där från att de var ganska små. Och det är så himla fint att se idag när man märker hur värdefullt det är för barnen!! Kämpa på! kram



URL: http://brunheten.blogg.se/


jenny p

Nu vet jag inget om hur det är att ha tvillingar. Men tvåbarnsdimman har jag inte glömt. Och du fick två på en gång! Kan bara föreställa mig! Jag ringde hem min man måååånga gånger under det första året som 2barnsmor. Istället för att ha dåligt samvete ska du såhär på kvinnodagen glädjas över att du faktiskt kan göra det. Har så många tjejkompisar som aldrig skulle komma på TANKEN att ringa hem sin man från arbetet helt enkelt pga utmattning. För de männen har gjort så klart för mina tjejkompisar att det inte är okej.

Våra män fattar iaf grejen. Och vi är dessutom sjukt bra mammor som dels 1. vågar be om hjälp och på så sätt blir bättre mammor, vilket man blir av lite avlastning när allt känns tungt 2. låter våra barn conecta med andra människor.

Våra barn har jättefint kontakt med både far och morföräldrar tack vare att de fick spendera tid där från att de var ganska små. Och det är så himla fint att se idag när man märker hur värdefullt det är för barnen!! Kämpa på! kram



URL: http://brunheten.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?