Färg färg färg

För ett par dagar sedan fick vi ta bort bebbarnas sonder. Nu äter de
vanlig mat igen. Och som de äter! De vrålar upprört mellan målen och
till en början fattade vi ingenting. Men nu vet vi. De är vansinnigt hungriga.

I Veckan och nästa är maken hemma och har huvudansvaret för bebisprojektet.
Jag intensivtränar hos sjukgymnast och försöker vila. Min kropp har tagit
så mycket stryk de senaste åren att sjukgymnastik är det enda som fungerar
som träning utan att ge mig värk från helvetet. Jag får ständigt påminna mig om
att göra övningarna i den takt som sjukgymnasten har bestämt. Dvs Saaakta.
Låg belastning och långsamma rörelser är liksom inte min "cup of tea".
Men jag tröstar mig med att om jag är duktig nu så kanske jag är i form för att
ta mig an trädgården denna vår. Och det är en bra morot. (Ha haaa)

Jag har så mycket planer för rabatter, trädgårdsland och altan.
För att inte tala om brännässlorna - de ska dö!!
Frön är inhandlade och idag försår jag tomater, blommor och smultron.
Svärfar är trädgårdsmästare så resten av de plantor som ska försås får
jag av honom. Lök av alla de sorter, bönor, örter och så har jag blivit
lovad vitsippor att gräva ned i skogskanten och någon liten glänta.

Tanken på att gräva i jorden utan helvetets värk efteråt är uppmuntrande.
Jag ska plantera lila spritärter, blå kongo, lila morötter, rosa majrovor och gula
rädisor. Färg färg färg!!


Sofia Ekström

hej dig! jag tycker trädgården lär som en bra morot. se det såhär, om det inte blir morot för dig så blir det piska för svärfar.



URL: http://ekstromsofia.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?