Hjärtat rymmer mer än en känsla

Det är ocharmigt att vara avundsjuk, men oxå mänskligt.
Nuförtiden tycker jag för det mesta att jag har det bra och
vill sällan byta med någon men ibland kikar den fram. Avundsjukan.

När jag läser bloggar, articklar eller ser Tv-program med lyckligt gravida kvinnor som strävar fram som atlantångare och aldrig mått bättre än nu. När de är i detta välsignade tillstånd...
Oklart är varför jag utsätter mig, jaa nästan söker mig, till just dessa bloggar, tidningar och program.
Men de behöver inte ha en perfekt graviditet för att jag ska bli avundsjuk. Nej, det räcker med att de mår hyggligt eller till och med dåligt. Men mår de bättre än jag gjorde så blir jag ledset avundsjuk och sänder en tyst bön om att jag ska få uppleva en jobbig, men inte livshotande, graviditet.
Jag vill vara tjock(are) och glad, klaga över krämpor och pusta i trappor. Avundsjukan varierar utifrån hur jag tror att min egen framtid ska se ut. Periodvis är jag positiv och tror att fler barn finns i framtiden och periodvis, som nu, tänker jag att "this is it". Njut av bebbarna nu för du får inte fler.

Och tro mig, jag njuter. De är perfekta och jag kunde inte vara mer nöjd med resultatet av min graviditet. Men sanningen är den att jag vill ha mer. Det som gör en lycklig vill man ha mer av och min dröm har alltid varit en stor familj. Just nu vore det allt annat än optimalt och vi försöker INTE få fler än på länge, men tankar på framtiden är alltid svåra att styra över. Jag kan vara lycklig över nuet och ändå oroa mig för framtiden. Hjärtat rymmer mer än en känsla. När jag var ofrivilligt barnlös kunde jag vara lycklig över mycket och ändå sörja det jag inte hade. Det ena neutraliserar inte det andra. Just nu kan jag glädjas för det jag har (passa på) samtidigt som jag bearbetar att fler barn kan vara utom räckhåll. Mitt hjärta rymmer mer än en känsla och fler drömmar än jag kan uppfylla.



Anja

Fint skrivet!



Jag hade en tung och jobbig, men ändå okej graviditet. Men det som jag tyckte var tråkigast var att jag hade så svårt att känna glädje. Det var verkligen allt annat än den romantiska rosa lilla bubbla jag föreställt mig att jag skulle befinna mig i. Därför kan jag bli avundsjuk på dem som verkar vara sådär härligt gravid-lyckliga.



Det verkar som att det alltid finns någon som har det snäppet bättre än en själv och hade man haft det, så hade man velat ha ännu mer. Jag önskar mest att jag kunde sluta jämföra mig så förbaskat.



URL: http://vanligahalsningaranja.wordpress.com/


Anette

Jag beklagar att du fick en så jobbig graviditet, hur mycket det än kan kännas värt besväret.

Självklart måste man få känna avundsjuka, att få önska sig nåt bättre än det man har. Att erkänna känslan utan att låta den ältas, att tänka realistiskt och precis som du gör, njuta av de viktigaste av allt.



URL: http://anette.mysigt.nu


Anonym

söt bild! :)



URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/


bysisters

Söt bild! :)<333



Hoppas du får en underbar midsommar dag! <3



URL: http://bysisters.se


Sandra

GLAD MIDSOMMAR :)



URL: http://taakechances.blogg.se/


yasmine modell mamma och fru

Glad Midsommar

KRAAAM



URL: http://yasminegill.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?