Tisdagslyx

I helgen bakade jag en "Snickerskladdkaka" som jag hittat
recept på hos Bambi. Den blev jättegod och nu unnar jag mig
en blygsam bit :) till kaffet en tisdagseftermiddag!



150 g smör
2 dl socker
3 ägg
3½ dl vetemjöl
1 dl kakao
1 förpackning Center

Topping
200 g mörk choklad
2 dl jordnötter

1. Smörj en form med löstagbar kant, ca 22 cm i diameter.
2. Smält smöret. Vispa ihop ägg och socker lite lätt. Blanda mjöl och kakao i äggsmeten och ha sedan i det smälta smöret.
3. Häll smeten i formen. Tryck ner Center i smeten och grädda i mitten av ugnen i ca 10-12 minuter i 200 grader.
4. Låt svalna och lossa sedan formens kant. Smält chokladen till toppingen och rör ner nötterna. Bred blandningen över kakan och låt svalna i kylen.


Jessica - mamma till alicia

Åh va gott det ser ut! Såna måste jag göra nåndag :)



URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?