Ljusningen



...är denna lilla underbara tingest! Menskoppen!
Guds gåva till kvinnan! Känns inte, är miljö-och plånboksvänlig och man
behöver bara tömma 2-4ggr/dygn. Ingen bakteritillväxt och tvättas med tvål och vatten
samt kokas mellan mensperioderna. Gör livet uthärdligt och mig mer fri.
REKOMENDERAS, VARMT!


Alex

Jaa, så bra att du påminde mig. Jag var in på nån menskopp-sajt innan jul men sedan hittade jag flera olika och blev osäker på vilken jag skulle ha så jag förträngde alltihop. Nu ska jag skrida till verket.



URL:


Emelie - Högst upp i Sverige

Menskopp kommer definitivt inskaffas sen när jag börjar mensa igen, inte en chans att jag vill gå tillbaka till tamponger och hej-jag-ger-dig-svampinfektion-bindor!



FAN vad kul att jag hittade hit, du skriver på ett bra och roligt sätt och jag föll redan vid din presentation på högersidan :)



Lite extra kul tycker jag att du bor någonstans i Skellefteå kommun eftersom det känns glest med vettiga, feminist-, genusmammor norr om Stockholm. Jag bor i Kiruna (kommer från Pite, VIKTIGT ;) ) och här är det nästan bara mina barn som är färgklickar bland allt blått och rosa.. :)



URL: http://danem.vimedbarn.se


mormorsmor

Det är otroligt att en sån där grej som menskoppen inte slog igenom redan för länge sen , till och med jag hade den nån gång för länge sen.Kanske har den förbättrats,tillverkats i ett mjukare material eller nåt.Tex, gick den inte att koka och därför inte rekomenderades.

Tack för goa bilder.



URL:


Cilla L

välkommen till en ganska praktisk och ekonomisk värld! Jag har använt min mooncup i säkert 7 år och tycker det är toppen, både när det blöder mycket och lite. Men ta ut den var 8e timme kan jag rekommendera, den kan börja lukta surt! ;-)

Lycka till! =D



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?