Hur man vet att man är snobbig?

Jag har aldrig ansett mig själv som en särskillt SNOBBIG människa.
Faktum är att jag tycker att jag är osnobbig på gränsen till lodis.
Har jag tyckt... Nu slår det mig att jag kanske är så osnobbig att jag
är snobbig om att vara osnobbig. Om man är snobbig köper man ju
snobbigt dyra grejer för sin snobbiga snobblön. Men jag har dragit det
så långt åt andra hållet att jag nu snobbar om min osnobbighet till den
grad att jag måste omvärdera och anse mig snobbig.

Hänger ni med ;)

Jag har ju kommit på hur jag ska klä mina barn i snobbiga märkeskläder av snobbkvalité utan att betala snobbpriset men när jag dessutom snobbar det värsta jag kan om att vara så osnobbig att jag handlar på tradera så ÄR jag ju per definition en snobb...

Om någon påpekar att barnens kläder är fina hojtar jag genast:

"35kr plus frakt på tradera, NYSKICK!"

SNOBBIGT!!! (och ocharmigt men det är ett annat inlägg)

Kläderna kanske inte heller, automatiskt, blir osnobbiga för att jag inte betalar fullpris för dem...
Snobberiet, som sådant, kanske sitter mer i beteendet än i priset.

Och beteendet har jag. Jag snobbar skamlöst!


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Haha! Jo du är nog lite snobbigt osnobbig då faktiskt. :)



URL: http://ninaruthstrom.se


Alex

Hate to say I told you so ;) Men jag älskar din snobbigt osnobbiga charm och dina sjukt osnobbigt snobbiga snobbbebbar.



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?