Klädval

Jag är sjukt petig med barnens kläder. Inte för att de måste vara av
ett visst märke eller stil utan för att de ska vara sköna och lekvänliga.
I andra hand vill jag att de ska vara färgglada.

Pojkarna har tex ett par jeans, tillsammans. Det är det enda par som
klarat min mjukhetshets. De är supertunna, mjuka ochmed mudd på både ben
och i midjan. Annars är det mjuka byxor eller ännu bättre LEGGINGS.
Världens mest sprattelvänliga plagg. Boddysarna ska vara mjuka och
gärna lite urtvättade, pyjamasar lika så.

Nu är jag på jakt efter sommarkläder. Till sommaren kommerde att dra
storlek 80 och 86cl. Letar mjuka shorts, piratleggings och kortärmade bodys.
Ett annat hett eftertraktat objekt är regnkläder, galonisar, för vårens trädgårdsröj.
Jag har stora planer för grönsakslandet och vill ha med bebbsen ut.
Keppsar med nackskydd och solhattar är andra saker jag scannar nätet efter
samt lära-gå-skor med skaft.

Men de fyller ju år i maj så en del får vänta tills dess.

Peppe-moffa kom förbi med dessa små godingar. Ekologiska bodys från Dunns





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?