Plus och minus

Godermorgon kära läsare! Tur att ni finns! Utan er skulle jag förmodligen
sprängas av outtryckta reflektioner. Även om jag håller en hel del för mig
själv så är det en hel del av mitt liv som jag gärna skriver om. Idag är det
en skitdag! En riktig djävla skitdag och ändå är jag glad! Vilket betyder att
det vankas lista! En plus- och minuslista:
 
- Jag har haft sönder min axel
(Hände i natt när jag lyfte dumt)
- Krångligt att klara vardagen
(såsom påklädning & blöjbyte)
- Krångel med försäkringskassan
(Hur gör man med föräldrap. osv)
- Ont, förbövulen! Ont! CRAP!!!!!!!
(Svårt att använda armhelvetet)
- Gruvar mig för dagens utelek   
(Men det får lov att gå ändå)  
- Men julen då för bövulen! Julen!
(Har så mycket jag vill hinna!)
 
+ Barnen är harmoniska och mysiga
(Guskelov! Ubermysiga!)
+ Jag känner mig också harmonisk och mysig
(Man blir det av harmoniska barn)
+ Pratade med en VETTIG människa på försäkringsk.
(Vad var oddsen för det? Tack gode gudrun!)
+Alvedon för bövulen! Alvedon! Yey!
(Räddaren i nöden)
+ Lagom kallt ute, härlig snö!
(Det ska nog reda sig med utelek)
+Julen för bövulen! Julen!
(Kan man annat än bli glad när julen står för dörren?)
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?