Julpynt, olika bonader

Jag har lite dille på bonader så här inför jul. Gärna med korsstygn och med ett mysigt, knäppt, elakt eller roligt budskap. De flesta är inköpta på loppis, ärvda eller köpta på maknad. Bonader tar tag i mig. Jag tror det beror på allt slit som konstnären lagt ned på att föra ut det. En bonad "svänger" man inte bara ihop ens om man är aldrig så talangfull. En bonad kräver sina timmar och därför fyller jag mitt hem med dessa budskap varje advent.
 
En storfavorit i mitt hem.Jag älskar den elaka tomten och hans skrämmande budskap.
Man får liksom en sådan lust att vara djääävligt snäll ända fram till dopparedan... Annars...!
 
En klassisk, mysig variant och den vita lilla sitter uppe året runt då den kan gälla vilken dag som helst.
För er som är halvblinda står det: "Stör inte, njuter av kakorna".
 
Bonaden nedan gör mig glad och när den hänger på de vackra timmerstockarna känns det som en riktig gammeldags jul. Som om en tomte tassade runt och skötte om djur. Som om vi inte hade bergvärme utan var tvingade att klyva ved och elda i kakelugnen.
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?