Hur en helt vanlig sjukdag blir en riktig mysdag!

Ibland råkar en, mest på slump och tur, ha en riktig mysdag.
Maken var på holaballo igår och jag var hemma med kidsen.
De har ju varit sjuka till och från hela julen. Vilgot har haft jätteläskiga
utslag och vi har varit in på sjukan för att få honom påtittad.
Hur som helst... Medan maken vårdade en lättare bakfylla gick jag ner
med bebbsen och serverade frukost. De var sjukt pipiga. Härmade
mistlurar hela tiden och drabbades av ett konstant "Inga-ben-syndrom"
(vilket betyder att de vill bli burna hela tiden och kastar sig bakåt).
Efter en dryg timma föll poletten ned och jag tempade mina små mistlurar.
Mycket riktigt hade de rätt hög feber, igen, och jag ställde in mig på
en "sådan" dag. Men efter lite alvedon blev de mina vanliga mysungar
igen och pappan kom ned och myste med oss också. Jag löpte "mys-linan"
ut och  stekte amerikanska pannkakor. Jag och pappan åt pankakor med
blåbärssylt medan bebbsen åt blåbärssylt. Sedan har vi lekt, läst böcker,
jagat varandra och tillagat (enklast möjliga) middag. Nu har gossarna badat
och pappan stoppar, just nu, i dem yoghurt medan mamman bloggar.
Fattar ni hur härlig en helt vanlig "sjukdag" kan vara??
Nu hoppas jag bara att de ska somna som små änglar och låta päronen
slöa, surfa, spela Tv-spel och titta på Greys Anatomy.
Peppar peppar!
 

Bild från före jul. Den enda jag lyckades knäppa med hattar på då båda satt stilla. De är mutade med kex annars hade detinte blitt någon bild alls...
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?