Godmorgon - "När katten är borta"

Katten, dvs kattmaken och kisseungarna, är borta och råttmamman
dansar på bordet. Bildligt talat. I själva verket sitter jag i soffan
på min värmefilt och tittar på morgonTv medan jag bloggar,
sms:ar, snusar och filosoferar. I arla morgonstund packade maken
in två morgontrötta killar i bilen och åkte ut till farmor å farfar
på landet. Det är första gången jag är utan gossarna utan att ha
något speciellt på agendan. Efter lunch kommer han hem å lämnar
en gosse och tar med sig den andra på löneförhandling. Kanske
kan han klämma någon extra krona ur chefen om Otto hotfullt blottar
tänderna i närheten av chefens stortå. Han är otroligt sugen på just
stårtår just nu...
 
Annars är det mest Ville som visar temperament. Jisses vad han kan ilskna till!
I samma veva är båda så otroligt intresserade av att pussas och kramas och mjukas.
De mjukar våra kinder och hår, de "jätte"-kramas a´la Tellitubbies och de pussas
ofta, blött och busigt. Sjukt mysigt men man får se upp så man inte får ett bett mitt
i allt mys :)
 
God Torsdag på er!


Sofia Ekström

gött liv! hade jag varit du hade jag suttit i soffan ända tills de kommer tillbaka.

Svar: Ooh yeah!!
aliaslillamy



URL: http://ekstromsofia.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?