Så är läget nu

Vet ni vad? Jag har varit lite dålig på att blogga på sistone.
Joho, det är säkert! Det har sina orsaker.
Jag har haft en dålig värk-vecka med mycket ont och dessutom den
förhatliga mensen. Buhu! När jag har en så dålig period blir jag grinfärdig
och all energi går åt till att vara en tillräckligt bra mamma trots att
omständigheterna skriker efter hjälp. För ibland känns det som att jag
har ett omöjligt uppdrag. Eller... det är fullt möjligt för en människa med
frisk kropp och för mig är det möjligt men bara om jag BARA tar hand om barnen.
Det låter kanske lätt men det är svårt att se hemmet förfalla och sociala engagemang
falla bort för att kroppen inte orkar.

Igår promenerade vi i snön till BVC och sedan till ICA för att lämna in tradera paket.
Efteråt var jag sjuk. Skakade, frös och hade helvetes ont. Jag gosade, matade och bytte blöjor
men det var oxå allt jag kunde med. Och hade maken varit hemma hade jag inte orkat det
heller, då hade jag klappat ihop. Men nu gjorde jag det jag var tvungen att klara.

Tur att jag har underbara, harmoniska barn.

Men det var lite desperat läge när Ville bajsade ner sig, trampade runt i bajset samtidigt som Otto kröp runt och kräktes samt bankade Ville i huvudet med diverse leksaker...
Mycket tvätt blev det. Tur att min mamma dök upp på eftermiddagen med efterlängtad förstärkning. Så är läget nu. Men jag längtar efter bloggande, bilder, kommentarer och vardagsbeskrivningar. Puss på er!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?