Man blir inte lycklig av pengar...

Jag längtar efter pengar, monetas, cash, kosing eller klöver... PENGAR!
Så mycket som möjligt men eftersom mycket inte är möjligt så kan jag nöja mig med tillräckligt.
Tillräckligt för att kunna ha ett mysigt hem, välklädda barn, säker bil och lite nöjen.
Resa vill man ju men det är inget jag prioriterar. Först vill jag ha det bra på hemmaplan.

Jag stör ihjäl mig på präktiga präkton som påstår att man inte blir lycklig av pengar.

"Nää, fem miljoner är för mycket. Då blir man bara olycklig. Bättre att ha fötterna på jorden..."

...bla, bla, bla! Snick snack, dumheter och rent skitsnack!
Med några mille på fickan skulle livet bli tryggare, lugnare och mindre bökigt.
Jag skulle ändå inte pröjsa 399kr för en sketen bebisbody men jag skulle slippa det ständiga pusslandet och trixandet för att hitta glada paltor till kidsen.
Jag skulle ändå finna nöje i loppisar och tradera men jag skulle inte fundera ihjäl mig innan
jag bjöd en femtiolapp för en snygg tröja.
Jag skulleändå handla skojjiga klänningar på myrorna men jag skulle ha vettiga baskläder i min garderob och underkläder av kvalité.
Jag skulle inte bygga om huset och gräva pool men jag skulle inreda ett badrum på övervåningen och unna mig en bakmaskin.

Jag skulle ta med mina kompisar på en shoppingweekend då jag fyller trettio och köpa tårtan om jag inte hade tid till bakning. Men det skulle jag ju ha eftersom vi skulle ta oss råd att ha maken hemma!
Man blir inte lycklig av pengar... bah!

Men man kan vara lycklig utan pengar!!


Nina

Instämmer!

Asfin design.



URL:


Sofia Ekström

håller med.



jag är inne i en vill-ha-pengar-period, vill ha lite nya kläder, köksstolar, råd att renovera köket som jag vill (obs, inga skyhöga förväntningar, men ändå). som du säger, lite monetas ba!



URL: http://ekstromsofia.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?