Bebbfunderingar

Idag är jag hemma, själv, med bebbarna. Det känns alltid lite jobbigt
när man ska vara ensam. Men det är innan. Väl igång går det bättre.

Ni som är småbarnsföräldrar: Hur får man i sina barn antibiotika utan att
känna att man kränker, skrämmer och våldför sig på dem?

Jag vet att svaret kanske är att det inte går. Man får tänka att man gör det för deras eget bästa.
Fine. Det tänker jag redan själv. Men har ni några fiffiga tips på hur man kan göra det lättare?
Mina bebbar hittar dagligen på nya tekniker att slippa svälja skiten och jag måste försöka utveckla min teknik i samma takt... Men jag är gammal och inte alls lika fiffig som de är.

Vilgot klämde sig så förfärligt igår. Stoppade fingrarna mellan gångjärnen till vår tvitrinskåp och föll samtidigt mot dörren. Blånagel, svullna fingrar och otröstlig gråt blev följden...  oooooch ett värkande mammasamvete. Borde ha tejpat igen dörrarna för länge sedan. Men nu är det iaf gjort!

Klickade nyss hem två bakåtvända bilbarnstolar. Nästan sjutusen kronor blev det. Men det måste ju köpas och nu har jag gruvat mig länge nog, läst på och gruvat mig lite till. Jag köpte plustestade stolar som var så säkra som de kan bli. Mer kan jag inte göra. Nu säljer jag bebbkläder på tradera för att dra in några kronor till vårens blodigaste investering. Vill ni kika på mina auktioner kan ni göra det HÄR.






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?