Välkomna!!...

...till mitt nya liv!
I morse åkte maken till jobbet för första gången sedan slutet på april.
Först bodde han ju med mig i Umeå på sjukhuset i närmare fem veckor.
Sedan ett par veckor på barnavdelningen här i Skellefteå och efter det
har han varit pappaledig. Totalt fyra månader (give or take) har vi haft
tillsammans och idag börjar mitt liv som mammaledig på riktigt.
Nu är det skarpa skott, In Real Life, på riktigt.

I natt matade jag bebbar mellan tre och fyra och sedan vaknade mina solstrålar kring halv sju och var hungriga. Jag försökte hålla ut men vid sju var det bara att masa sig upp och värma på bebbmat.
Nu är vi klädda, mamman är oxå matad och två av oss har nya blöjor :)

Idag börjar oxå ett nytt liv i meningen att det är höst i luften. Lite ruggigt. Idag börjar oxå den MÅNADSPLANERADE matsedeln för familjen Bäckman och det står lasagne på menyn. Dessutom tog jag steget FRÅN pappersblöjor till tyg redan igår. Åtminstone dessa första timmar på mitt nya liv unnar jag mig att fantisera om ett organiserat och pengasparande/miljösparande liv... och en stor kopp mörkrost så klart!!



Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Lycka till med den nya livet.

Ser fram emot att läsa din lista sen.



URL: http://ninaruthstrom.se


moster

Grattis till ditt nya liv!!!! Du är verkligen super. Inte nog med att du har två kinkiga bebbar, du orkar tänka på miljön samtidigt...cheezuz...Min kamp för miljön idag har varit att kontakta en ansvarig person för kollektivtrafiken i Uppsala kommun och hotat med att börja åka bil VARJE DAG om inte tidtabellerna hålls bättre inom en snar framtid! Jag hoppas att någon bryr sig...Keep up the good work!



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?