Fåniga bebbs

Mina barn är nu omdöpta till Otto och Vilgot von Fåntratt!!
Jo, för de är fåniga! F-Å-N-I-G-A!

Jag äter ju mjölkfritt nu för att se om deras kolik har med komjölk att göra. Men egentligen vill jag sluta producera mjölk och att de går över på mjölkfri ersättning. Tidigare har jag skrivit om försöket att få över dem på ersättningen genom att bara byta ut bröstmjölk mot ersättning...
...did not go to well...

Sedan det fatala misstaget har jag smugit in ersättning blandat med bröstmjölk för att på så sätt vänja dem vid den smak som tillverkarna kallar "välsmakande". Det har gått bra tills ersättningen översteg 50%, där är det tvärstopp.

De krumbuktar, vägrar gapa och ormar sig undan för att sedan sätta igång tidernas skrik- och gråtfest! Visst spänner det lite i mammabröstet (pun intended) när de gillar din bröstmjölk så in i bängen men nu börjar det bli löjligt... eller jaa, FÅNIGT!

Samtidigt kan jag inte klandra dem. Den ersättning som de kallar "välsmakande" (yeah, right) luktar peck. Vidrigt är ett annat ord som kommer till mig när jag sniffar på deras flaskor. Själv skulle jag aldrig komma på tanken att kalla den "välsmakande" än mindre smaka en andra gång.
Men just nu känns det lite arbetsamt att mata och sköta och även klämma in pumpningen var tredje timme...





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?