Inställd bebbsång

Gomorra gomorra! Hostelihosthost! Sitter och väntar på att maken ska ringa från
Irland innan de åker ned i gruvan och tittar på säkerheten. Då är han utan täckning hela
dagen. Känns läskigt att han ska vara under jord hela dagen men han försökte trösta
med att det är farligare att åka bil med Irländare än att åka under jord. Jag vet att
syftet var att lugna men jag känner mig inte lugnare alls. Nu har jag ju två saker att nojja över.

Bebbsen har sovit gott i natt men jag har hostat och snörvlat. Ska försöka sussa en stund
nu på förmiddagen. Det är iaf planen... Dagen ser ut att bli fin och vi hade bebbsång inplanerat
men som statusen är på förkylningarna så är det inte aktuellt. Vi får hålla oss inne och kura.

Inspirationen fattas mig och jag återkommer när den gör det.
Over and out!



The mummy

Fundering kring gomorra, gomorra. Som jag minns det var Sodom och Gomorra städer som det skrivs om i bibeln. I dessa städer fanns homosexuella och utifrån detta har vi uttrycket sodomi som gammal förlegad term för den typen av sexuell preferens. Hos oss brukar vi skoja och säga att det lika gärna kunde ha fått heta gomorreri i så fall. Det låter som lite gulligt tycker jag. Kunde kanske också vara ett flicknamn för någon med lite skinn på näsan låter det som.



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?