Dagen efter doppardagen

Igår döpte, doppade vi sönerna under en jättefin ceremoni. Jag hade sånär bestämt
mig för att ställa in kalaset. Mina halsmandlar var som golfbollar och pojkarna är fortfarande
febriga och sjuka. Jag hostar upp var och blod och är allmänt skruttig. Men så insåg
jag att allt ju var bakat och att om jag ställde in så skulle jag måsta baka om allt igen...
Det kändes ogörligt. Alltså fick vi göra det bästa av situationen.

En av de moment som var i farozonen pga förkylning var solosången under dopceremonin. Efter alla om och men kändes det viktigt att själv få sjunga till pojkarna. Valet föll på Elton John-låten "Blessed" och min mamma gjorde om arret för att passa mig och henne spelande på en akustisk gitarr.
Men så vakade jag med en varig hals och en röst som var, mer eller mindre, obefintlig. Konstigt nog så gick det bättre att sjunga än att prata och sångtekniken gick att anpassa till handikappet.

Fikat, efteråt, var supertrevligt och uppskattat. Pojkarna fick så mycket fint och alla var så glada.
Tack alla fina vänner och familj! Det kunde inte ha känts bättre!

Jag återkommer med bilder när jag lämnat sjuksängen.


Mormorsmor

Tack för att vi fick vara med.En fin stund och vacker sång.Stämningsfullt och fint.

Tack okså för allt gott efteråt,jag fick hålla de små en stund och fika gott efteråt.

Pojkarna är den sjunde generationen jag fått se, och jag känner mej som Symenon i templet,tacksam och förundrad.Kram Mormorsmor.



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?