Hälsning från sjuksängen

Go´Lördag på er! Snart har jag varit sängliggande i Umeå, i två veckor. Det känns som en evighet... Som tur är så innebär varje extra dag som tvillingarna får stanna (inuti mig) att de blir starkare och mer redo för världen utanför. De behöver att jag ligger här som en strandad valross. Jag får bara lämna sängen för toabesök och en liten sväng i rullstol till parkeringen för att få lite luft. Min första "parkerings-permiss" fick jag i torsdags och det var ljuvligt!! Sol på ansiktet och frisk luft! Varje dag tas kurvor på bebbarnas hjärtslag, blodprover, otaliga sprutor och oräkneliga tabletter. Jag kräks fortfarande så de daltar med mig angående maten - jag får önska maträtter å så men det är ju inte så givande när inget känns aptitligt. Doktorerna beordrar mig att äta allt som känns gott och jag har tillåtelse att äta ostkrokar resten av graviditeten. NÄR får man höra det av sin doktor??! Det grämer mig att jag inte kan utnyttja läget!! Angående dramatiken annandag Påsk så var det rätt traumatiskt. Allt från den forsande blödningen som jag aldrig trodde skulle ta slut, till ambulansfärden hit till Umeå mitt i natten. Jag/vi var rädda och rätt övertygade om att bebisarna skulle se dagens ljus innan de kunde andas själva. Och det var nära att de kom i ambulansen... Nu vet vi att det kommer att bli ett kejsarsnitt men inte när. Vi vet att både moderkaka och blodkärl ligger i vägen för bebisarnas utgång. Vi vet att bebbarna mår riktigt bra och att jag är stabil så länge jag håller mig lugn och tar medicinerna. I övrigt vet jag inte mycket. Vi vet inte hur många veckor vi blir kvar här, vi vet inte när vi får träffa våra barn och inte vad som händer/förändras imorgon eller nästa vecka. Från och med nu ska jag bli bättre på att uppdatera. De kanske blir lite enahanda m. tanke på att jag är förvisad till sängen, men jag ska försöka. OCH STORT TACK FÖR ALLA ERA EMPATISKA KOMMENTARER!! NI LYFTER MITT HUMÖR!!


Bella

Hej och vad roligt att höra att allt går bra. förstår att sängen blir SUPER tråkig för dig, men håll ut det kommer en fin belöning för det.

Kram på dig



URL: http://brummelisa.bloggplatsen.se


Nina

Men kära du, det här också. Vilken fruktansvärd graviditet du tvingas gå igenom. Det kunde inte räcka med att du gjort provrörsbefruktning nej. Vill inte verka negativ, men kanimig inte låta bli nu. Jag är så imponerad att du inte bryter ihop och jag beundrar din styrka.

Vilken tur blödningen avtog och att inte bebbarna kom ut i påskas.

Önskar dig all lycka till och tänker på dig och håller tummarna och nästan ber också.

Och vill du klaga så har du ALL rätt.

Kram



URL: http://nInaruthstrom.se


moster

Hej gumman!



Kan bara säga att jag tänker på dig flera gånger om dagen. HÅLL UT! Det är snart över, och då börjar äventyret på riktigt!!

Puss & Kram



URL:


Regina

Blir lite orolig när du inte uppdaterar, även om jag förstår att bloggen nog inte är första prioritet just nu..

hoppas att allt går bra för dig och de små!



URL: http://reggs.blogg.se/


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Blir också lite fundersam... vad händer nu undrar man ju.

Hoppas ni mår bra alla.



URL: http://ninaruthstrom.se


matildarodin

Hej, söta fina. Jag har ändrat din design. Igen. Av någon anledning får jag mest inspiration till att göra andra bloggar om jag först gör din. Underligt.



Hoppas allt går bra för dig, Samuel och de små i magen. Det var underbart att få hälsa på er i söndags och få se magen röra på sig, förhoppningsvis (eller vad vi nu hoppas på?) hinner vi komma en gång till innan bebisarna vill ut annars ses vi ju när de kommit ut! :)



Massa kramar



URL: http://matildarodin.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?