Om att tämja IKEA-besten

Igår satte vi ut för att klara det stora äventyret IKEA.
Om man bor i Västerbotten så blir IKEA i Haparanda närmast
så en tre timmars bilresa blev inledningen. Mina fogar klagade
högljutt innan vi var framme. Jag tröstade dem med en sväng om
på Iittala outletten som ligger granne med IKEA. Där kompletterades
det med två tallrikar och två nya muminmuggar.

Sedan tog vi oss an besten IKEA. Målet var att hitta bebb-prylar såsom
spjälsängar med tillbehör och barnstolar. Vi kämpade effektivt och vagnarna fylldes.
Efter en kort paus i cafeterian gick vi in på upploppet och plockade hej vilt
från självplockslagret. Väl genom kassorna höll mitt huvud på att sprängas.
Å jag började kräkas. Inga små nätta kräkningar, utan min kropp ville tömma
hela systemet. Allt skulle upp!! Väl hemma somnade jag gott. Dagen var lyckad
men jobbig och jag tackar min lyckliga stjärna att vi åkte nu och inte senare.
Jag hade aldrig orkat om jag haft mer att bära runt på. Nu hoppas jag på en lugn dag.


mormor



Hej igen, kan du mäta hur stora lakan du behöver till spjälsängen,Tack.



URL:


Alex

Starkt jobbat tjejen! Ingrid hälsar och tackar för sin stol och de små insekterna. Potatis-palsternacka smakar så mycket bättre när man slipper sitta i mammas knä som en annan bebis...



URL:


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan'

Det måste varit kämpigt. Bra jobbat!

Har du kräkpåsar med dig eller hinner du till toaletten?

Skönt att ni har IKEAavklarat nu. Ett besök där kan ta död på en frisk ynglig tom.

Kram



URL: http://ninaruthstrom.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?