Vresigare

Var på efterkontroll hos barnmorskan idag.
Efter en graviditet som var mer plågsam än
glittrande tittar hon på mig som om jag ska
bryta ihop när som helst. Som om jag skulle
lägga ut bebbarna på blocket vid första motgång.
Eller åtminstone grina mig igenom den första
tiden...

Hur kan jag övertyga om att jag aldrig mått
bättre. Inte som jag minns. Jag är en ny Julia.
Graviditeten ÄR ett trauma som jag SKA bearbeta
men jag kunde inte vara lyckligare eller mer
harmonisk. Trygg.

Och visst kommer jag att bryta ihop av sömnbrist,
hormonanfall eller frustration. Men jag är inte skör.
Däremot lite tvärilsken, aningen mindre konflikträdd
och lite mera vresig mot människors dumhet men det
är ju en förbättring... :)


Matilda

Det är så underbart att se dig så glad som du är nu, fina fina du:)



URL: http://matildarodin.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?