Att komma ihåg till morsdag

Natten som gått var det lögn att somna mellan matningarna.
Jag lät maken sova och smög ner med bebbarna. De var som små hungriga
vilddjur och vrålade i högan sky efter flaska, tutte eller vad helst som
producerade mjölk. Men efter att de fått ett par centiliter som mellis och sedan
sina vanliga doser slocknade de som små ljus. Jag tassade runt och diskade
nappflaskor, sufade nätet, mumsade limsmörgås och plockade undan i huset.

Kring femrycket fick jag äntligen ro och slocknade. Bara för att måsta stiga upp
en timme senare och pumpa. No rest for the wicked. Turligt nog dök min mamma
upp kring sex och tog över bebbarna och jag snubblade i säng och fick några viktiga
timmar. Mammor är guld värda. Måste komma ihåg det till morsdag.





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?