Bloggfest dag 1 "Presentera mig själv"

Här kommer då en presentation av en sammansatt och ytterst
inkonsekvent person. Ändå går jag genom livet lyckligt medveten
om vilken tur jag haft och hur mycket lycka livet kastat åt mitt håll.

Vimsig men intuitiv, argsint men ofta glad och privat men öppen.
En historienörd med fabelesse för deckare och bakning. En måttfull
partyprisse med ormfobi och en besatthet för kaffe i alla former.

Jag ser nog mig själv som troende men kan inte vara mer specifik
än så. Jag är uppväxt frikyrkligt men är numera avfälling med en
otäck kunskap i bibliska personer. Jag har varit feminist så länge
jag kan minnas och har ALLTID kämpat med bilden av mig själv och
de könsroller som samhället vill pådyvla mig.

Jag är ingen barnmänniska men har alltid önskat mig en egen familj
med många barn i ett gammalt hus. Livet ville annorlunda och  fem
IVF-behandlingar senare fick vi plus på stickan. På ett tidigt Ultraljud
visade det sig vara enäggstvillingar och livet ändrade över en natt.
(Eller åtminstone över den tvåtimmars resväg som vi hade hem
från ultraljudet...)

Jag är gift med mitt livs kärlek och tillsammans med vovven Rolf har
vi flyttat till en gul västerbottensgård mitt i stan men ändå på landet.
I det stora köket bakas muffins, macarons och tårtor så fort tillfälle
ges. Jag äger hyllmeter med film, Tv-serier och böcker. Ett intresse
som bara ökar och som utövas tillsammans med maken.

Jag är tjejen som tittar mig omkring innan jag cyklar mot rött.
(Jag har nämligen blivit haffad och fått böta för en sådan minimal förseelse.)
Jag hatar min symaskin hett men kan ändå bli påkommen med att, svärande,
sy ett örngott eller gardin.

Min familj är stor, kärleksfull och högljud. Jag har två helbröder, en halvsyster
och två styvsyskon. Mina föräldrar är lyckligt omgifta. Vovven Rolf är en
kinesisk Powder Puff och allergivänlig då han inte löser något hår.

Jag är, som sagt, inkonsekvent och ändrar mig lätt. Jag röstar rosa, klär mig
i klänning och jobbar som inköpare/butikssäljare.

Det var en presentation av Julia, AliasLillaMy, gott folk!


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Men fy fan vilken bra presentation av skönaste du.

Nu skäms jag för min. Lite.





URL: http://ninaruthstrom.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?