Dagens fråga:

Tycker ni det är okej att ge bort loppisfynd (begagnade grejer) i present??

Jag tänker som så att om grejerna är hela och rena så är det mer än ok med mig.
Jag har gett bort barnkläder som jag ropat in på tradera. Kläder som jag aldrig annars
skulle ha haft råd att ge mina egna barn (till fullt pris) än mindre i present.
Jag köpte dem i fint skick, tvättade och strök åsså in i paketet!

Att inte köpa nytt är ju en välgärning för både plånbok, miljö och samhälle.
Jag har inget emot sådana presenter och de kan ju bli lite mer unika än vad
gemene man/kvinna köper på HM eller DUKA.
Men man kanske ska höra sig för, sondera lite, så man inte ger loppisfyndade kläder
till någon som på riktigt tycker det är äckligt...

Vad tycker ni??


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Det tycker jag ABSOLUT man kan.



URL: http://ninaruthstrom.se


moster

Förra året gjorde jag något jag kallade för "återklappen". Jag köpte fina burkar, typ i glas eller porslin och fyllde dem med skorpor/kakor som jag bakat själv. I vissa paket gav jag också hemgjord saft i en återvunnen (fin) flaska. Sedan slog jag in allt i cellofan och gav bort. Tror det blev ganska uppskattat. Men jag berättade för alla att det var begagnade burkar och flaskor och gjorde en grej av att det var just det. Om mina vänner sedan slängde burkarna vet jag ju inte, men det spelar inte så stor roll.



URL:


Alex

En fenomenal idé, of course. Hur skulle Ingrid annars någonsin ha fått en så läcker Villervalladräkt!?



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?