Roffe vs Matte 1-0

Vi har fått en påsk-strut med blandade praliner av makens
givmilda kusin med familj. Även fast jag inte får i mig något
annat än chilicheese, så hällde jag upp dem för att locka andra
till försyndelser och för att det ser så trevligt ut.

Under gårdagen slog mig tanken att Rolf skulle kunna lockas av dessa exklusiva godsaker. På grund av det vaktade jag min pralinskål mycket noga. (Choklad är nämligen giftigt för vovvar.) Men till min glädje visade vovven inga tendenser till attack, han verkade inte ens fatta att det fanns choklad.

Lugnad av det lät jag skålen stå, släckte på nedervåningen och gick för att borsta tänderna. Plötsligt störs mitt loja borstande av ett ljud: "Pling pling pling pling pling!" Hunden har gjort sitt drag och medan han mumsar praliner så plingar hans halsband mot skålen. Hade det varit choklad med hög kakaohalt så hade det varit magpumpning som gällde men jag tror det var de ljusa pralinerna som gick åt först.

Tjyvaktig vovve - gravid matte 1-0.

Naturligtvis kräktes det lilla aset i natt och just nu mumsar han hälsofil och ser hur nöjd ut som helst.


Regina

Vilken lurig vovve, låtsas som ingenting när matte tittar på för att sen mumsa i sig så fort han är ensam. Tur att det var ljus choklad iallafall och att det inte gick värre än det gjorde.



URL: http://reggs.blogg.se/


Lena

Så bra att hunden mår bra:) farligt det där med choklad.



URL: http://littlelejna.blogg.se/


Matilda

Jag har uppdaterat din blogg. Igen. Hehe. Säg till om det är något du saknar/inte tycker om. Kram



URL: http://matildarodin.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?