Dagen är lovande

Imorgon går vi in i vecka 29. Till veckan väntar nya ultraljud.
På altanen skiner solen, Rolf är nyklippt och brownisarna tinar
på diskbänken. Två glada bebbar hamrar för allt vad tygen håller
mot mamma-väggarna runt om dem. Allt andas ledighet, vår och mys.

Fick jag önska något ytterligare så vore det lite energi...
Till att baka, måla eller umgås med länge försummade vänner.
Men problemet är inte att jag inte orkar göra något, det är att jag
inte orkar interagera socialt. Inte mer än korta stunder.
Just nu lever jag på apotekets näringsdryck och vad slumpen låter
mig behålla - vanligtvis inte mycket men en frukt eller ett glas läsk
kan få stanna om jag har tur.

Ändå är dagen lovande, magen stor och håret tjockt och glansigt.
Glad Påsk å er!!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?