Fredagsmys

Herrejistanäs vad det regnar. Totalt djävla skyfall.
Perfekt väder för en cykeltur till stan... Ville lämna
igen Alex hyrfilmer så hon inte råkar ut för utmätning
på grund av mig. Anyhuuu... Det vräkte ned. Himmelen
öppnade sig över min väna gestalt och försökte bota
mitt regn-beroende en gång för alla.

Ha!

Jag hade regnbyxor, skaljacka och stövlar! HaHa!!

Det rann ned för ansiktet, ner genom håret och nedför nacken.
Regnet passade utmärkt eftersom mina planer att gräva i trädgården gick om intet.
Istället kom jag hem, hoppade i myskläder och satte igång en brasa.
Nu inväntar jag älskade Alex. Vi ska mysa framför brasan med varmchokla´hade jag tänkt.
Hoppas att hon inte får för sig att föda bara... Jag som inte har något körkort...
Kan man sätta en höggravid kvinna på pakethållaren på cykeln?
Nja... Antingen får vi åka plingplong-taxi eller så får jag börja koka handdukar. Men det är ju trots allt några veckor kvar till duedate, jag behöver nog inte leka varken barnmorska eller cykelTaxi.

Ha en fin Fredag allihopa!


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Hahaha sköning där.

Ha en underbar fredag du med. (Jag avundas Alex).



URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?