UgnDjäveln

Suck... imorgon är jag hemma. I ett kallt kallt hem...
...fullt med hantverkare. Rörmokaren och hans mannar ska skruva
upp element och dra rör genom hela vårt hus. Tills de är klara har
vi inga fungerande element utan får klara oss med kakelugnen.
Mysigt men tidsödande. Tur att maken är pyroman brandingenjör, han
kan det där med att å fyr på eld. Jag lyckas allt som oftast, helt ofrivilligt,
skapa eld. Förra veckan höll jag på att fjutta på hela huset när en kökshandduk
kom i kläm i ugnen och började brinna för fulla spjäll. Jag tjöt i högan sky
för att sedan samla mig å bära den brinnande tingesten till diskhon.

Maken fnissade när han fick höra den horribla historien.

Jag:
"Vad skrattar du så gott åt?"

Maken:
"Blev det för tråkigt denna vecka?"

Jag:
"Vaddå?"

Maken:
"Blev det så tråkigt, när katastroferna lyst
med sin frånvaro, att du blev tvungen att elda upp
vårt hem?"

Jag:
"Det var den djävla ugndjävelns fel, han är ond!"

Maken:
*Fniss*


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Här är en till som fnissar.

Du är bara så charmig.

Natti!



URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?