Slay the dragon

Är jag den enda som kan gråta så förtvivlat att jag får huvudvärk?
Det är inte omvänd babyblues denna gång utan en människa som tar min energi.
Läser du detta behöver du inte ta åt dig.
Det är inte du. Jag har min egen energitjuvande drake att tampas med.

Min första tanke var att helt enkelt att konfrontera min energitjuvande drake.
Ta konflikten, ut i det öppna. Av med handskarna. Skrika, gråta och riva upp
himmel och jord. Nu när jag grinat mig till en smärre huvudvärk har jag
nytt perspektiv. Orkar vara den mogna, vuxna. Välja min reaktion och
de känslor som följer. Välja att inte ta konflikten utan vara tydlig, rak
och konstruktiv när konflikten kommer till mig. Välja att inte starta ett
krig som bara har förlorare. Välja att inse att få personer är elaka av ren
ondska. Att elakhet kan komma från så många andra platser. Rädsla, sorg
och bitterhet är långt vanligare än ondska. Kanske är det därför sårande
saker uttalas bakom min rygg och inte ute i det öppna. Kanske är det därför
jag bör välja att inte bry mig. Men när det kommer till min ofrivilliga barnlöshet
och mina beslut i den frågan tar det extra bra. Gör ont. Ökar på sorgen.

Ingen annan än jag och min make kan ha insikt i vad som är bäst för oss.
Besluten är svåra och tas aldrig lättvindigt. Tack till alla fina människor i min
närhet som stöttar och tröstar. Mina vänner, mina bröder med flickvänner och övrig familj.


joh

jag kan också gråta mig till huvudvärk.. tror de kan ha med vätskebrist att göra ?

tillräckligt mycket och länge, ja de juh bli så.. sen har juh intensiteten med saken att göra också.. ta en tabeltt och vila efteråt.. man blir juh trött samtidigt.. jobbigt med känslor.. :/

hoppas att de löser sig för dig ! kram ! /Joh



URL: http://stilltrash.blogg.se/


M&M

Glöm aldrig att du har vänner som tänker på dig,

typ hela tiden! Vi älskar er båda och finns där

ifall det behövs.

Ni är underbara!

Love/

M&M



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?