Komplimang!! Hurra!



Fick detta superduper gulliga award av Nina Ruthström , med denna gulliga motivering:

"En chramig smart tjej med hjärtat på rätt ställe,
som jag bara klickade med direkt. Jag skrattar
och gråter med henne via hennes väl valda skrivna
ord, för jag har TYVÄRR aldrig träffat henne i RL."

...Å jag blev hjärtans glad och stolt!! Nina kan verkligen konsten att sprida glädje!
Tack snälla!

Med detta award kommer några förpliktelser:

♦ kopiera in awardbilden i din blogg för att visa att du har fått den
♦ tacka och länka till den som nominerade dig
♦ nominera sju andra bloggare och länka till dem
♦ berätta sju intressanta saker om dig själv

Dessa är anledningen till att jag tagit tid på mig att publicera detta. Sju intressanta saker om mig själv kan jag väl knåpa ihop men de flesta bloggar jag följer och älskar är redan nominerade...
Tillslut bestämde jag mig för att nominera dem ändå. Jag kan ju inte ut och leta bloggar å nominera när jag redan läser de bästa bloggarna. Dessa bloggare får helt enkelt tänka att de är värda detta och inte känna press att göra om proceduren.

Jag nominerar:

MatildaRodin
, hennes blogg är vacker, tänkvärd och rolig. Dessutom
lägger hon ut photoshop-tips och sjukt mycket fina bilder. Hon är en kär,
kär vän och svägerska!

SofieSilwer, också en kär vän och svägerska med intresse för foto
och bakning. Hennes blogg inspirerar både till tankar och nya recept.

Nina Ruthström, en genomgående favoritblogg för mig. Hon är smart,
varm och inspirerande. Hennes smarta texter om genus och feminism
är alltid klockrena och hennes bilder hjärtskärande vackra. En person
jag drömmer om att ta en långfika med!

Apan satt i granen, skriver vackert, roligt och smart. En bra blandning
av barnuppfostran, genus, samhällsfrågor och kåserier. Alltid spännande
att kika in hos Apan.

Bambi, hos Bambi får man aldrig tråkigt. Hon tipsar om allt från ljuvliga
Odd Molly-kreationer till barnkläder och recept. Hon skriver fängslande om
sin sköldkörtelcancer och sina tankar om genus. Hon känns som en varm,
behaglig människa som inte är rädd för att vara obekväm.

Lady Dahmer, hamnade jag hos av en slump och har stannat! Hon skriver
provocerande, engagerande och nytänkande. Hon har inspirerat mig till att
praktisera No Poo och har alltid en fräsch vinkel på olika ämnen.

Dom kallar mig Yngve, är en ny bekantskap som fängslat mig med sitt
öde. Hon lider av BDD (Body Dysmorphic Disorder) och bloggen behandlar
hennes kamp mot denna hemska sjukdom men oxå ljusglimtar, humor
och vardag. Läsvärd!

7 intressanta saker om mig:

* Jag är sjukt rädd för ormar. Fobisk. När jag var liten var
jag rädd för damsugarslangen, mina egna flätor och för att
skriva bokstaven S.

* Min make kallar mig för "Pusso". Äckligt gulligt tycker vissa,
kärleksfullt säger jag.

* Jag är oromantisk. När någon kille försökt med romantik, genom
åren, så får jag lust att börja fjärta med armhålan!

*Jag gifte mig i Uggboots (de stickade vita med knappar).

* Jag hatar, krigar mot och baktalar min symaskin som om den
vore ett levande ting.

* Jag är historienörd. Är dessutom sjukt bibelorienterad.
(Är ju uppväxt kristet men är numera avfälling.) Har till och med
tävlat i bibelkunskap på TV. (Pinsamt.nu)

* Jag har altid haft lättare tvångstankar. Som att vråla "Pitt" i kyrkan.
Kan dock kontrollera mig.
Har aldrig fallit till föga men är alltid lite nervös i fromma sammanhang :)

Kanske inte så intressanta fakta om mig men det var allt jag kom på i skrivande stund!
Kärlek och harmoni!


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

HAHAHAHA

Återigen fick du mig att brista ut i ett befirande garv.

Kul att du tog emot awarden och TACK för att du sände tillbaka den med så fina ord.

Det var 7 rikitgt intressanta fakta om dej, allihop. Vissa känner jag igen mig i, ormskräcken t.ex.. Men så rädd att jag inte vågade skrva bokastaven S har jag faktiskt inte varit. Tur det.



Pu-- och kram



URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?