Bortskämt djur

Mitt djur har blivit bortskämt.
Jag vet inte hur och när men
jag har en hyfsad uppfattning
vem.

Djuret slutade äta för några
veckor sedan. Före det hade
han kommit sättande så fort
jag rörde mig mot hinken med
torrfoder. För att sedan glufsa
i sig så fort att han satte i halsen
och tjöt utöver sig.

Vi provade med det mesta för att
få upp hans aptit. Vi blandade
skinka med maten men han petade
bara ut skinkbitarna och sket,
högaktningsfullt i resten. Vi blandade
finhackad korv men när han upptäckte
att han inte kunde peta ut korvbitarna
med nosen, struntade han helt i matskålen.
Tillslut visade det sig att riven ost var
vad han gillade. Blandade man riven
ost i maten så gick den ned med glädje.

Så länge han fick smärtstillande (som
man inte kan ge på tom mage) så fick
han riven ost i maten men inte sjutton
tänker jag stå å riva ost till ett djur för
all framtid. Nix nej!
Så nu får han torrfoder av mig...BARA!
Men då matvägrar den lille gourmanden.
Han tittar bara på mig som om han ville
säga "give me cheese, bitch!"
Men så när jag var på toa hörde jag maken
viska till vovven
"Men, har du inte fått ost din lilla stackare"
Efter noga efterforskningar kan jag nu med
säkerhet påstå att maken ger det bortskämda
djuret ost i smyg. Tro, bövelen, att han inte
äter torrfoder när jag ställer fram. Han
väntar ju bara på att "snälle husse" ska
komma hem!!
Förädarhusse!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?