Att gräva en grop åt en fläderbuske

Träningen för dagen är avklarad. Väl hemkommen från jobbet
rev ångesten i bröstet och jag bestämde mig för att göra något
riktigt kul. Något för mig själv. Alltså cyklade jag upp till solbacken
och området som ligger där. Där finns massor med affärer att strosa i.

Väl där hamnade jag på Blomster Landet och därinne hittade jag en
fläderbuske på halva priset. Ner i vagnen åkte oxå 5 krukor rosa ljung.
De sålde 5 för en hundring. Sist men inte minst ett antal vårlökar.
Krokus, snödroppar och tulpaner.

Jag stoppade busken i cykelkorgen och konstaterade att jag inte såg vart
jag cyklade...
Som en fladdermus sökte jag mi hemmåt, vinglande med en hand på busken (pun intended).
När jag kom hem grävde, bar och planterade jag tills all ångest motats längs in.
In i det mörka hörn där den hör hemma. Svettig, jordig och öm i musklerna pustar
jag nu ut. All ångest som dagen genererat har resulterat i att en buske står i en solig
vrå av vår trädgård och väntar på att bära blommor och bär. Jag älskar fläder!!
Dagen är räddad!


Jenny Andersson,

Vad duktig du varit. Vad roligt sen för göra egen flädersaft,det är gott.



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?