Fira Söndag

Idag doftar mitt kök ljuvligt. Maken har stökat på och tillagat en höstgryta.
Hans egna lammfond från frysen har blandats med kött, rotfrukter och rödvin. Det har stått på spisen i timmar med färska och torkade kryddor och puttrat. Mina bröder är på väg för att provsmaka. Inget överdåd, bara knäckebröd och mjölk till men ändå storartat och genialt i sin enkelhet.
Hur firar ni Söndag??


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Härligt. Dofter av nylagat/nybakat gör mig lycklig.



Igår pratade jag med en gammal kär vän. Hon berättade att hon pga tråkiga omständigheter har påbörjat en hormonbehandling för att så småningom bli plockad på ägg som ska befruktas. Tack vare att jag läsa din blogg visste jag lite grand om hur jobbig en sån här behandling kan vara. Som jag fattade är det precis samma grej som du genomgår.



Jag hänvisade henne till din blogg, egentligen inte bara för att ni har det gemensamt utan mest för att du är en sån skön jäkel och din blogg borde alla läsa. Men så kan det ju faktiskt vara skönt att ha kontakt med fler som är i samma sits också.



Ha en härlig söndag fina du!



URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se


Sofie

Inget överdåd kanske, men det var den bästa lunchen jag har ätit på läänge! Hälsa Samuel det! kramar



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?