Tyckte jag ja!!

Jag tycker själv att det blivit lite bättre med kräkningarna.
Igår fick jag behålla både nyponsoppa, te och en hårdmacka.
Detta tack vare en tablett som jag börjat äta som verkar funka.
I morse tog jag mig upp på rekordtid och satt på jobbet kl 07.00
glad som en lärka och utan sorger och besvär. Jag hade tagit
en till tablett på morgonen och jag var säker på att allt nu vänt
och att jag hade många kräk-fria dagar framför mig.

När mina kolleger dykt upp firade jag med att spy tio gånger på
rad!! Men skam den som ger sig säger jag. Inget har fått förstöra
mitt humör för jag mår faktiskt bättre... emellan kräkningarna :)
Jag har hopp om bättre tider. Mitt på dagen skulle jag till barnmorskan
för provtagning och första träff. Med kiss i fickan och uppkavlade
ärmar gick jag dit med spänd förväntan. Jag kände mig lite som en VIP-
-tjej som hade tillträde till denna del av världen som finns till
för blivande mammor. (Och en sån´är jag HURRA!)

Barnmorskan anade nog hur den senaste veckan varit för mig när hon
hittade mig i väntrummet böjd över min medhavda kräkpåse.
Jag smilade upp mig och försökte förmedla min bild av det hela.
Att jag mår lite bättre och faktiskt fått behålla både te och nyponsoppa...
(... igår, idag kom ju allt upp) Hon tittade lite skeptiskt på mig och
sa att jag kunde ge tabletterna några dagar till men om det inte blivit bättre
snart så måste jag läggas in, få dropp och vila.

Blä!! Jag hatar att bo på sjukhus! Fy farao så trist!! Så nu är jag tokmotiverad
att må bättre och ta de där tabletterna regelbundet. Håll tummarna för att det vänder nu!!

Nu är jag hemma och har attack-mumsat i mig en äggmacka som jag desperat försöker hålla nere.
Imorgon går vi in i vecka 8!!


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Asså jag kan fan inte ta till mig att du spyr så mkt. Att kroppen orkar.

Men sjukhus vill du såklart inte ligga på.

Jag klämmer åt lite hårdare runt mina tummar.

Kram



URL: http://ninaruthstrom.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?