Tjyvtjockt

I helgen har vi inventerat på jobbet vilket gjorde att denna måndag har varit ledig.
Jag tänkte vara hurtig, präktig och duktig. Ni vet, baka, städa och motionera. Istället
finner jag mig själv må tjyvtjockt. Jag tog bussen ned på stan, spanade julklappar och strosade.
Blev akut lunch-hungrig och beställde en bagel med bacon och tomat. Jag tog en tugga och visste att det skulle bli den sista. Nu kan jag knappt skriva om den utan att rusa mot toan i vild panik.

Det enda jag lyckats få till stånd idag är eld. En sprakande värmande brasa brinner i köksspisen och jag försöker hålla tillbaka illamåendet med Ramlösa Blåbär. Kanske ska jag be maken bära ner gungstolen, jag hittade på loppis i vintras, och ställa den framför brasan. Så kan jag parkera rumpan i den och läsa en god bok...


Jenny Andersson,

Det låter så mysigt med den sprakande brasan i köket,jag kan se mig det framför mig



URL:


Helene

så lite så! å vet du, ja tänkte på dig igår.. att jag hoppas som fasiken att allt går bra. håller tummen!



URL: http://ninniz.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?