Rolf, bäst i klassen

Valp-kursen började idag.
Oh, my god vad jag hatar hund-människor!
Att jag dessutom hatar kurser och insnöade människor gjorde inte saken bättre.
Men jag ska hålla ut.
Det ÄR en viktig kurs om man vill ha en väluppfostrad vovve.
...och vi FICK FAKTISKT några konkreta råd om hur vi ska komma tillrätta med Rolfs bil-rädsla.

Jag är nog bara en osocial människa... eller psykopat...?

Jag satte genast igång med att hata den
rabiata-hundgalna-besserwisser-know it all-ge oönskade tips-tanten!
Jag ville liksom ta hennes gigantiska hund och köra upp honom i röven på henne!
Visserligen såg kursledaren ut att vilja göra något liknande...
...åtminstone tolkade jag hennes ansiktsuttryck så.

Rolf gjorde entré genom att hetsa de andra hundarna för att sedan lägga sig ned och lugnt betrakta förödelsen han åsamkat... Han är en sneaky liten hund som fattat hur man gör för att bli klassetta.
Röja undan konkurrensen och sedan spela ängel.

Höjdpunkten var det blaskiga kaffet och punchrullen som avslutade kurstillfället.
Men som sagt, jag vill ha en trevlig hund och då får jag stå ut med hund-fascisten.

Nu ska jag turbo-sova så jag orkar vara "Fredags-ond"...

Kärlek och harmoni!!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?