Här är ditt liv... fortsättning från förra inlägget

En idé som jag faktiskt börjat omsätta i praktik är att lyssna på mina nya vänners livshistoria.
Några av mina vänner har jag träffat sedan jag blev vuxen och har ingen aning om vad de gått igenom i sina liv. Jag bad en älskad väninna att rota fram bilder på sig själv, sin familj och sin uppväxt och sedan berätta sitt liv för mig.

Bara det hon ville berätta såklart.

Jag tror att många uppskattar att få berätta, oavbrutet, om sitt liv och sina tankar.
Hur ofta blir man ombedd att berätta om sig själv?
Kanske kan det tom kännas lite lyxigt att få en hel kväll tillägnad sig
själv med en intresserad lyssnare mitt emot.
Det gav iallafall mig jättemycket insikt i hur hon blev en så fantastisk
människa och jag kände mig priviligerad när jag fick det förtroendet!

...och vilka fantastiskt spännande historier man får höra!! Kanske kan man upptäcka hur långt man kommit då man i kronologisk ordning får räkna upp händelser, sorger, glädjeämnen och milstolpar.

Rekmenderas varmt!

Kärlek och harmoni!



Sofie

Vilken fantastisk idé! Blir lite arg på mig själv att jag aldrig har kommit på det här. Tänk vad många människor man känner som man egentligen inte vet nått om...



URL: http://sofiesilwer.blogg.se/


Alex

Thanx for listening. Det var lyxigt. Och jag bestämde mig direkt efteråt att jag inte skulle ha dåligt samvete för att jag bara babblade om mejmejmej. För nästa gång ska allt handla om dejdejdej. Puss.



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?