Runda saker

Jag gillar runda saker.
Mjukt i kanterna, innehållsrikt och mysigt.
Idag listar jag favoriter med rundade mjuka kanter.

# Namn med runda vokaler i.
Sonja, Maud, Paula, ni hör ju hur runt
och mjukt det klingar i öronen.

# Muminfigurerna
De har mjuka namn, som uttalas med på
mjuk Finlandssvenska. De har inga skarpa
kanter utan har är liksom runda och mjuka.
Titta på Mumin, rund mjuk mage, rund nos
,runda fötter och händer. Rogivande.

# Cupcakes och macarons
Runda, mjuka, söta och tröstande.
De är även tröstande att baka.

# Pasteller
Om man kan kalla en färg rund så måste
ju pasteller vara de rundaste. Rött, orange,
cerist och svart är spetsiga men pasteller
är sköna att vila ögonen på, skänker lugn.

# Nektariner
Min absoluta favorit frukt!
Bara att hålla en nektarin i handen är
lugn glädje. Skalet är lent, formen är
mjuk i kanterna och smaken är söt
och fräsch.

# Min egen kropp (under bra dagar)
Den är mjuk men inte pösig i konsistensen.
Den är mysig att bo i och är stark när den behöver vara det.
Magen putar lite och låren möts men min kropp
smalnar av mitt på och mina fingrar och tår är
små, mjuka med rundade kanter. Min näsa är
rundad, trubbig och mina kinder har runda skratt-
-gropar. Vi är inte alltid vänner men jag bor bra
i min kropp. Den är min och här trivs jag, min kropp
är mitt runda hem :)

# Skor med rund tå
Sådana skor passar till allt och bidrar
till att jag känner mig fin. De har gått
om platts för tårna så man kan vicka på dem.


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Mysigt inlägg. Sitter här å ler stort bara.



URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?