Präktig bakning - Bilder

I helgen har jag, förutom Brownies, bakat
"Bajsbullar" (återigen: Jaa, de heter så) och
även gett mig på Makarones! Jag har gruvat
mig länge för ryktet säger ju att de är jätte-
-svåra att baka. När jag nu förväntat mig
svär-och gorm fest så gick det ganska enkelt!
Jag smaksatte mina med rabarbermarmeladen
jag kokade förra veckan. Muuuuuums!!!
Jag blev helt salig! Nu blir det många varianter
av dessa ljuvliga skapelser i framtiden!!





Förra veckan bakade jag dessa oliv-och pinjenöts biscotti med mörk choklad


De berömda bajsbullarna!


Jag har länge sökt efter ett recept på, vad vi som barn
kallade, "BajsBullar och insåg tillslut att jag var
tvungen att försöka få till dem själv. Jag minns dem
som "wienerbrödsaktiga" fast mindre söta i kontrast
till krämigt innehåll med mycket choklad och socker.
Om jag får säga det själv så är dessa mkt lika originalet!
Hittade ett recept på kalljästa bullar och modifierade
efter minnet av grannfruns bullar och vips hade jag gjort
egna Bajsbullar! Präktigt va´?

Kärlek och harmoni!


♥ ♥ ♥ BAMBI - nybliven 2-barnsmamma!! ♥ ♥ ♥

Men... så delar du inte med dig av något av recepten??? ;)



URL: http://bambi.blogg.se/


Matilda

Bajsbullar, det lät som bullar helt i min smak. JAG ÄLSKAR BULLAR!



URL: http://matildarodin.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?