Öga och mun har fått sitt lystmäte

Mor och jag har lyxat oss som aldrig förr!
Igår morse sov jag ut och blev hämtad kl 10.00 av den ömma modern.
Det bar av till Piteå och Furunäset som ligger vi havet 3km från centrum.
Furunäsets hotellanläggning är en enorm, vacker och gammal byggnad som varit
mentalsjukhus. Dit skeppades de man ansåg psykiskt sjuka från stora delar av landet,
och där levde och begravdes många. Jag hade hoppats att det skulle spöka där, men
såg inte tillstymelse till spöke någonstans.

När vi kom fram hade vi bokat bord för brunch på Doktorsvillan. Ett sagolikt vackert
hus i rött med vita knutar och mycket snickarglädje.
Brunchen bars ut och vi njöt av äggröra, bacon, korvar, grillad tomat, amerikanska
pancakes å lönnsirap, scones med marmelad, smothie, juice och nybryggt kaffe.

Mätta och glada åkte vi in till centrum och bevistade en stor loppis och strosade på stan.
Jag köpte mig ett par röda skor. (Jag, och min vän Alex, är övertygad om att man blir glad av röda skor. Har länge sökt efter de perfekta röda skorna och fyndade ett par i just Piteå.)
Efter att vi gjort stan planterade vi bakarna på doktorsvillan igen och beställde in kaffe och
jordgubbssemla!! Underbart!!
Kvällen avslutades med 3-rättersmiddag (oxå på doktorsvillan) som var utsökt.
Hotellfrukost avslutade en perfekt minisemester!!

Furunäset rekomenderas varmt för den som vill uppleva sommaren i norrland!!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?