Jag, en alfahona...

Lille Rolf plågas av sina drifter.
Han äter och dricker dåligt och
vill helst bara jucka...

...när jag inte är med! Jag är den enda
han inte juckar på - har aldrig ens
försökt. Dessutom lyder han mig som en
robot. En söt liten robot. När jag
går iväg måste han kolla att jag inte
försvunnit och jag behöver bara titta
på honom för att han ska sluta med ofog.

Han kommer säkert prova trottsa i
framtiden men för tillfället är han
en välmående och undergiven liten
jycke som vet vem som bestämmer.

Jag styr honom mest med kroppsspråk
och handrörelser och han förstår
det bäst. Ord är liksom inte hans grej :)
När jag är med låter han bli att jucka
för han vet att det bara är en i flocken
som får para sig - ALFAHONAN!!
...och hon har valt sin Alfahane. Vovven
vet att alfahanen inte heter Rolf.

Dock känns kastrering som det bästa
alternativet för både Rolf och oss.
Han slipper plågas av lustar han aldrig
får leva ut och vi slipper säga till.
Folk ska inte behöva säga till vår hund!

Frågan är bara NÄR man kastrerar en hund??





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?